Pozycjonowanie sklepu i optymalizacja SEO

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO, to określenie całego szeregu działań zmierzających do zdobycia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google czy Yahoo oraz powiązanych z nim słów kluczowych. SEO to przede wszystkim pozycjonowanie i optymalizacja. Gdy pierwszy aspekt dotyczy przede wszystkim pozyskiwania wartościowych odnośników z serwisów zewnętrznych, drugi skupia się na wewnętrznej strukturze systemu e-commerce i znajdującej się w nim treści.

Optymalizacja polega na dostosowywaniu wszystkich aspektów konstrukcyjnych, technicznych i jakościowych do ogólnie przyjętych standardów oraz wytycznych wskazywanych przez wyszukiwarki. Mowa tutaj miedzy innymi o nagłówkach, meta tagach, adresach URL, odpowiednich opisach i treści podstron jak i w samej grafice.

Obecnie optymalizacja SEO zyskuje na znaczeniu. Jest to bezpośrednio związane z polityką wyszukiwarki Google, która wiedzie prym wyznaczając trendy i kładzie coraz większy nacisk na promowanie stron o wysokiej jakości, czytelnych, zbudowanych wedle wytycznych oraz posiadających unikalną treść.

Pozycjonowanie dla e-commerce

Pozycjonowanie stron sklepu internetowego to szereg czynności mających na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji danej strony w wynikach wyszukiwarki internetowej (np. Google, Bing, etc.) po wpisaniu w nią konkretnego zapytania (frazy, słów kluczowych). W wyniku czego strona sklepu zostanie zauważona przez konsumentów umożliwiając im tym samym zapoznanie się z jego ofertą.

nowa-lupa-cut-2

Osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce zawsze przekłada się na bezpośredni wzrost ruchu na e-sklepie. W konsekwencji, rzesza potencjalnych klientów zwiększa się nawet o kilkaset procent! Głównymi elementami, które wpływają na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania są między innymi: liczba aktywnych linków prowadzących do danej strony, konkurencyjność fraz, jakość treści zawartej w witrynie, obecność w mediach społecznościowych. Jednak częste zmiany w algorytmach Google wymogły konieczność monitorowania wszystkich prowadzących odnośników jak i ich jakości, przez co pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, który wymaga doświadczenia, wiedzy oraz olbrzymich nakładów pracy i czasu. Dlatego skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie to działanie długoterminowe rozplanowane w czasie na miesiące. Dlatego jako kompetentni specjaliści SEO zawsze wyceniamy każdy projekt indywidualnie, po wcześniejszej szczegółowej analizie konkretnego przypadku.

+48 784 688 181

Napisz do Nas