Projektowanie graficzne i spoty reklamowe

Żyjemy w epoce celebracji obrazu. Jak nigdy wcześniej, przekaz graficzny płynie z odbiorników telewizyjnych, banerów reklamowych czy reklamy wielkoformatowej, jest podstawą internetowych treści e-commerce. Jest wszędzie tam, gdziekolwiek byśmy nie skierowali wzroku, ukazuje się nam z całą swoją formą, jest kluczowym elementem każdego przekazu reklamowego.

W przypadku komunikatów w nowoczesnych, internetowych środkach przekazu, jak choćby media społecznościowe, inspirujący obrazek potrafi zdziałać więcej niż tysiąc słów. To on jest fundamentem skutecznego marketingu wirusowego, tej odmiany reklamy, kiedy to sami użytkownicy przesyłają sobie komercyjne treści tylko i aż dlatego, że im się podobają.

whisper

Naturalnym dla e-commerce sposobem przedstawiania informacji w biznesie są infografiki. Pozwalają one w bardzo prosty i przejrzysty sposób zaprezentować określone treści odnoszące się do marki czy też produktu. Są doskonałą metodą wpływania na tych, którzy chcą odnaleźć się wśród wielorodności produktów jak i ich wariantów, czy też chcą zrozumieć samą markę i jej atuty.

make-up-cut-3

„Jak cię widzą, tak cię piszą” – to określenie zdaje się być tak prawdziwe i o powszechnym zastosowaniu, że doskonale odnajduje się także w e-biznesie. Nieważne, czy jest to prosta strona przedstawiająca jeden produkt czy sklep internetowy. Wszystkie one muszą być zaprojektowane zgodnie z daną, dobrze przemyślaną, przyjętą z góry koncepcją wizualną i funkcjonalną oraz przestrzegać zasad identyfikacji wizualnej brandu. Kolorystyka elementów strony, ich układ, rodzaje czcionek, wybrane obrazy, zdjęcia, infografiki i wiele pozostałych elementów muszą być tak skomponowane i wykorzystane, by razem tworzyły spójną, zachęcającą do interakcji i zgodną z celem marketingowym całość. I odwrotnie, niskiej jakości grafika, nieprzemyślany czy wręcz przypadkowy układ strony, źle dobrane elementy graficzne, niewłaściwa kompozycja i brak intuicyjności obsługi sklepu internetowego negatywnie wpływają na doświadczenie użytkowników obniżając tym samym cel e-commerce jakim jest sprzedaż, a także – co istotne – wpływają na złe postrzeganie marki.

Responsywny układ sklepu internetowego to taki, który pozwala wygodnie korzystać ze strony z dowolnych urządzeń, w tym urządzeń przenośnych. Jak wiemy, tablety, smartfony i inne urządzenia przenośne charakteryzują się mniejszą przestrzenią użytkową. Przestarzałe strony e-commerce po otwarciu, np. w telefonie komórkowym, nie prezentują się w całości – widać jedynie urywek strony, a dostęp do menu i innych jej elementów jest utrudniony. Taką witrynę e-sklepu należy nieporęcznie przesuwać, wyszukiwać w niej treści w drażniący sposób co wywołuje chęć przerwania zakupów.

responsywna-2

Z kolei, responsywna strona sklepu jest doskonałą wizytówką dla marki, świadczy bowiem o jej profesjonalizmie i nadążaniu za globalnymi trendami wśród klientów. W przypadku sklepów internetowych pozwala poszerzyć sprzedaż o kolejny kanał – użytkowników urządzeń mobilnych (dotyczy zwłaszcza efektu odwrotnego ROPO, kiedy to klienci wybierają produkty w sklepach tradycyjnych, a dokonują zakupów w Internecie). Stosując stronę responsywną zapobiegniesz również spadkowi pozycji witryny sklepu w wyszukiwarkach. Google, największa wyszukiwarka na świecie, wprowadziła nowy algorytm obniżający ranking stron nieresponsywnych. Strona responsywna e-commerce to nie tylko możliwość, ale już konieczność.

smile-1591798_1200x

Nie da się dzisiaj prowadzić skutecznej kampanii e-marketingowej dla e-commerce bez umiejętnego zaprzężenia do niej obrazów. Nie da się sprzedawać produktów bez wykorzystania do ich identyfikacji wizualnej scen wywołujących pożądane u odbiorcy emocje.

Wiedzą o tym twórcy reklam, kiedy pokazują nie tylko sam produkt, a ludzi i ich określone emocje oraz pożądane postawy. Doskonale pamiętają o tym prowadzący kampanie reklamowe na portalach społecznościowych, kiedy opracowują posty bogate w emocjonalne treści. Wiedzą projektanci witryn, kiedy opracowują strony, w których grafiki i zdjęcia umieszczone są w strategicznych miejscach. Wiemy o tym doskonale i my, wychowani na obrazie i Internecie specjaliści naszej firmy.

Za sprawą radia i telewizji, które jeszcze kilka lat temu wiodły prym wśród źródeł przekazu medialnego, spoty reklamowe zna każdy. Nie każdy jednak przykłada do nich należną im wagę i zdaje sobie sprawę z ogromu kryjącego się w nich potencjału. Powszechnie przyjęło się, iż spot jest krótkim filmem (zwykle czas trwania nie przekracza 30 sekund) o charakterze komercyjnym.

Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi i konsumenta oraz wypromowanie danego zdarzenia, marki, lub produktu.

3214

Ta zsynchronizowana gra dźwięku, słów i obrazu, będąca przekazem łatwym i bezpośrednim, odczytywalnym wręcz bez wysiłku przez odbiorców sprawiła, że spoty stały się popularne na całym świecie i spotykamy się z nimi niemalże „na każdym kroku”. Należy jednak rozwiać tutaj wątpliwości tych, którzy uważają ten rodzaj reklamy za przeżytek i zmieniają kanał telewizyjny lub radiowy w trakcie emisji bloków reklamowych. Swoistą alternatywę do zalewającego nas medialnego „spamu” daje bowiem Internet, niosąc ze sobą wiele korzyści. Najważniejszymi z nich jest trwałość i „dowolność” pod względem treści – spot reklamowy e-commerce umieszczony w sieci może istnieć w niej nawet przez wiele lat oraz, co najważniejsze , to sami konsumenci mogą spopularyzować go poprzez udostępnianie go innym – pod warunkiem, że będzie on dla nich atrakcyjny.

Pomyśl, co chciałbyś w tak krótkim czasie przekazać swoim klientom. Jaką formę miałby przybrać ten przekaz? Możesz ich zaintrygować, zszokować, wzruszyć lub rozbawić do łez. Sprawić, że to właśnie przez nich zostaniesz zapamiętany, nie pozostawiając nikogo obojętnym wobec twojej oferty. W tej formie reklamy możesz wszystko – to od ciebie zależy jak będzie wyglądała jedyną w swoim rodzaju, Twoja kuszącą opowieść.

+48 784 688 181

Napisz do Nas